DIENSTEN

Jij het advies, wij doen de rest. Daarom ben je met Binco altijd op je best! Binco is de backoffice van jouw kantoor waarmee jij tijd krijgt voor andere zaken. Wil je meer focus op advies of ongerust even de deur uit? Lees snel verder hoe Binco jou gaat ontzorgen.

Het basis pakket van Binco

Binco bevat een basispakket met diensten die de binnendienstmedewerker uit jouw naam kan uitvoeren. Jij kiest welke handelingen en diensten Binco voor je mag uitvoeren.

Voorbeeld: Je hebt je telefoonnummer doorgeschakeld naar Binco. Een klant belt en wordt door de Binco-binnendienst uit jouw naam geholpen. Dit geldt als 1 handeling en wordt in mindering gebracht van je saldo.

Bekijk de tarieven
Mailbox-, polis- en schadeschadebeheer
Agendabeheer & telefoonsupport
Polis-bewerking
Schadeverwerking

Binco is de personal assistant die administratie en regelwerk van je overneemt.

DE DIENSTEN DIE BINCO UITVOERT

Binco voert geen advieswerkzaamheden uit. Dat betekent echter niet dat wij een commerciële kans voor jou laten lopen. Heeft je klant behoefte aan advies dan maken wij een notitie. Alles wordt vastgelegd in het CRM-pakket, zodat je alle handelingen, terugbelverzoeken, agendapunten en notities van Binco gemakkelijk terug kunt vinden.

Agendabeheer en telefoonsupport

Kies je om het telefoonnummer van jouw kantoor door te schakelen naar Binco, dan wordt alle binnenkomende telefonie opgenomen door een Binco-binnendienstmedewerker. Binco neemt op uit jouw naam zodat het voor je klant is alsof hij/zij jouw kantoor belt. Enkele werkzaamheden die een Binco binnendienstmedewerker via deze dienst voor je kan uitvoeren:

  • Vragen beantwoorden over lopende verzekeringen*
  • Afspraken maken of aanpassen
  • Eerstelijns achtervang en terugbelverzoeken maken


*Heeft je klant een vraag met betrekking tot de hypotheek, dan maken wij een terugbelverzoek.

Mailbox-, polis- en schadeschadebeheer

Ook kun je kiezen om je e-mail te laten beheren door Binco. De Binco-binnendienstmedewerker behandelt het berichtenverkeer uit jouw naam. Enkele werkzaamheden in deze dienst zijn:

  • Vragen beantwoorden over lopende verzekeringen*
  • Afspraken maken of aanpassen.
  • Doorsturen van wijzigingen naar betreffende maatschappij.
  • Het faciliteren en bewaken van de voorgang van een schademelding.
  • Inhoudelijk beoordelen van documentatie (tweede lijns).
  • Agenderen, controleren, corresponderen met verzekeraars en afstemming met adviseur.


*Heeft je klant een vraag met betrekking tot de hypotheek, dan sturen wij deze e-mail naar je door.

Polisbewerking

Wil je dat wij polisgegevens direct voor je wijzigen in de verzekeringsadministratiesystemen? Ook dat kan Binco voor je doen.

  • Agenderen, controleren en wijzigen van polisgegevens (ongeacht provinciaal, volmacht of eigen aanstelling).
  • Zorgen dat klant een juiste polis heeft.

Als er iets aan de dekking of premie van de verzekering moet wijzigen dan noteren wij dat in het CRM.

Schadeverwerking

Ook helpt Binco met de schadeverwerking.

  • Doorgeeffunctie en eerstelijns opvang.
  • Verzenden van documentatie naar verzekeraars.
  • Opvragen van (ontbrekende) informatie bij de klant.

Is er discussie over de schade, dan maken wij een notitie in het CRM.

Adviesvoorbereiding: Basis

  • Offerte opvragen bij 1 verzekeraar (adviseur kiest)
  • Eenmalige mutatie van de offerte
  • Aanvraag indienen bij betreffende verzekeraar

Inventarisatie:
Volledige inventarisatie door adviseur (denk aan benodigde producten, hoedanigheid, omzet enz.)

Analyse:

  • Controle of alle benodigde gegevens voor opvragen offerte zijn ontvangen
  • Inhoudelijk zal er geen analyse door DAK worden gedaan

Offreren:

  • Offerte wordt opgevraagd conform verzekeraar
  • Bewaken voortgang offerteverzoek door DAK

Aanvragen:

  • Controle of aanvraag compleet is ingediend
  • Indienen aanvraag bij verzekeraar
  • Bewaken voortgang door DAK

Beheer, schade en mutatie polis:
Niet van toepassing

Adviesvoorbereiding: Uitgebreid

  • Offerte opvragen bij 3 verzekeraars (waar mogelijk)
  • Mutatie van 3 offertes (eenmalig)
  • Begeleiding van onze experts bij de aanvraag
  • Bewaken van de voortgang
  • Aanvraag indienen bij 1 verzekeraar

Inventarisatie:
Volledige inventarisatie door adviseur (denk aan benodigde producten, hoedanigheid, omzet enz.)

Analyse:

  • Controle op alle benodigde gegevens voor opvragen offerte zijn ontvangen
  • Globale controle van bijv. aangevraagde producten, hoedanigheid (d.m.v. bijv. website klant). Indien er verbeterpunten worden geconstateerd zal dit besproken worden met adviseur. De adviesrol, de daarbij horende verantwoordelijk en uiteindelijke keuze voor het verdere traject blijft echter bij de adviseur.

Offreren:

  • DAK zal bekijken waar het risico kan worden verzekerd en in overleg met adviseur offertes opvragen bij een drietal verzekeraars (indien mogelijk).
  • Bewaken voortgang offerteverzoeken door DAK

Aanvragen:

  • Controle of aanvraag compleet is ingediend
  • Indienen aanvraag bij verzekeraar
  • Bewaken voortgang door DAK

Beheer, schade en mutatie polis:
Niet van toepassing, wel herinnering naar adviseur voor bijv. periodieke inspectie of keuring

Wil jij ook op je best zijn?

Start met Binco